De eerste indruk van Odawara en de Hakone regio

17 juli 2018 - Odawara, Japan

Vanmorgen genoten we van onze laatste lange rit met de Shinkansen, en met genieten bedoel ik dan lekker indommelen op de kadans van de trein, zoals Japanners dat ook doen. We kwamen aan in Odawara, een stad waar volgens onze Japanse vriend in Osaka niemand overnacht. We hadden bij het opstellen van ons reisprogramma het plan opgevat om de Hakone regio (het gebied rond Mt. Fuji) vanuit Odawara te verkennen. We kochten een Hakone free pass waarmee we 2 dagen alle transportmiddelen konden gebruiken in de Hakone regio: de trein, de bus, de boot, de kabeltrein en de kabelbaan. De aanhoudende verzengende hitte begon wat door te wegen dus we deden het wat rustiger aan vandaag. Uiteindelijk besloten we met de trein naar een openluchtmuseum te gaan. Jammer genoeg kwamen we pas om 16u30 aan en waren we dus te laat. We hebben dan maar enkele tochtjes gemaakt met de verschillende transportmiddelen die wel nog laat reden. Eenmaal terug in het station van Odawara bestelden we ramen aan een snelrestaurant. We blijven ons toch verbazen over hoe snel de Japanners eten, en dan nog rechtstaand! Ik denk dat we er eenmaal terug thuis extra van zullen genieten dat we langzaam mogen eten en dat we op restaurant eerst de tijd krijgen voor een aperitiefje en daarna ons hoofdgerecht samen krijgen én opeten. Slaapwel!

1. Jeanine de ridder:
    Prachtig om zien, maar al die verschillende vervoermiddelen !!groetjes 😃😄
  2. Benny Vanspringel:
    17 juli 2018
    Jullie hebben al serieus wat afgereisd in Japan!
    En waarom zei die vriend dat er niemand overnacht in Odawara?
  3. Vanspringel christel:
    Ja, waarom eigenlijk? En waar hebben jullie dan geslapen? Xx
  4. Gerlinde Vanspringel:
    18 juli 2018
    Er zijn heel weinig toeristische faciliteiten in Odawara. Hier is zelfs nergens een Engelse vertaling te vinden bij de eetplaatsjes enzo. We slapen in een appartement 😉