De zoektocht naar Mount Fuji

18 juli 2018 - Hakone, Japan

Op de planning van vandaag stond het spotten van de Mount Fuji. We wilden geen enkele mogelijkheid onbenut laten en planden onze dag tamelijk vol. We vertrokken redelijk vroeg richting Hakone om een stevige bergwandeling te maken richting een uitkijkpunt op de berg. Na een klim van een klein uurtje kwamen we aan het uitkijkpunt, maar helaas bleek de vulkaan niet zichtbaar te zijn door de mist. Ofwel klommen we na dit punt nog hoger, ofwel daalden we terug af richting bushalte. Het werd de tweede optie aangezien we nog wat dingen op de planning hadden staan. De afdaling verliep minder vlot dan de beklimming door de talrijke losliggende stenen, de minder voor de hand liggende wandelpaden en uiteraard de vochtige warmte. Na een wandeling van iets meer dan een uur konden we badend in ons zweet terug de bus op richting de kabelbaan in Gora. We namen eerst opnieuw de kabeltrein naar omhoog. Vervolgens stapten we in de kabellift met als doel opnieuw de Mount Fuji te spotten. Helaas bleek ook nu de mist te dicht om de top te kunnen zien. Dit lieten we niet aan ons hart komen, want we werden immers getrakteerd op prachtige uitzichten. Vanuit de lucht zagen en roken we ook de hot springs met hun zwaveldampen. Na deze kabellift was het tijd om aan boord te gaan van een echt piratenschip voor een tochtje op het meer. Normaal gezien kan je tijdens deze boottocht de vulkaan op bepaalde punten zien. Maar wij hadden dat geluk vandaag dus niet. We genoten dan maar van deze ontspannende tocht. Door de aanwezigheid van deze mist vonden we dat er een erg mysterieuze sfeer rond het meer hing. We meerden aan en we konden beginnen aan onze terugweg met de bus en de trein. Vroeger dan voorzien kwamen we terug aan in Odawara. We maakten van deze tijd gebruik om te gaan shoppen en wat mee te pikken van de Japanse solden. De vulkaan hebben wij dus helaas de voorbije 2 dagen niet kunnen zien, maar we stonden wel versteld van de mooie natuur die de rest van de omgeving te bieden had.