Aankomst in Japan: de eerste indruk van Tokio

5 juli 2018 - Akihabara, Japan

Na een hele lange en vermoeiende vlucht kwamen we deze voormiddag aan in Tokio. Geladen met onze WIFI-pocket, Japan rail pass en Suica pass waren we er helemaal klaar voor. De jetlag hadden we toch ietwat onderschat want eens op de lokale trein dommelde ik al snel meermaals in slaap. Gelukkig hield Jana de wacht. Uiteindelijk kwamen we aan in Akihabara, de 'electric town' van Tokio. Uitgehongerd gingen we op zoek naar ons hostel dat slechts enkele straten van het treinstation lag. Bleek dat toch niet zo vanzelfsprekend te zijn als we dachten. Met de straatplannetjes waarop enkel Japanse tekens af te lezen vielen en onze GPS die meermaals het noorden verloor kostte het ons toch wat moeite om onze weg te voet te zoeken. Na een opfrisbeurt in het hostel aten we een snelle hap en besloten we onze namiddag te spenderen aan het ontdekken van alles wat de electric town te bieden had. We zagen uitgebreide lunaparken van meerdere verdiepingen hoog met game rooms waar Japanse jongeren na schooltijd hun vrije tijd doorbrachten, winkels waarbij allerhande electronica aan lage prijzen aangeboden werden door Japanse meneeren die wel heel erg enthousiast goeiedag zeiden, winkels met duizenden Manga-strips en -DVD's en Maid bars... Ja ja, Maid bars... Wij werden heel vriendelijk uitgenodigd door een meisje verkleed in een Frans kamermeisje in Manga-stijl om mee te komen naar een lift en op de derde verdieping uit te stappen. De deuren gingen open en een wereld van roze en cutieness opende zich aan ons. We kregen schattige dierenoortjes op ons hoofd gezet en werden naar een tafeltje begeleid. Om een kaarsje te verdienen moesten we een spreuk zeggen: Mao Mao ... en bij elke nieuwe bestelling volgde een ander ritueeltje waarbij het gebruik van een piepstemmetje, schattig lachen en kinderlijk in de handen klappen standaardelementen waren. We lachten ons een kriek maar bedankten toch vriendelijk voor de panda-ijsjes en verkleedpartijtjes... Na deze leuke ervaring aten we een heerlijke sushi in a bowl-maaltijd. Voor een eerste indruk van Tokio vonden wij dit niet slecht. Nu gaan we voor een welverdiende nachtrust en morgen vertrekken we naar de Japanse Alpen! Slaapwell!

1. Karen:
    Veel plezier, meiden 🤗😎 maak er een topreis van!! Xx
  2. Sophie:
    5 juli 2018
    Geniet ervan ladies! Ik volg jullie verhalen op de voet!
  3. Benny Vanspringel:
    5 juli 2018
    Toffe start! Geniet er nog van!
  4. Vanspringel christel:
    5 juli 2018
    Veel plezier lieve schatten❤️. Ik volg jullie met groeiende belangstelling😉😘
  5. Ine:
    5 juli 2018
    Gelukkig dat jullie bleven lachen met de Maidbar... Stel je voor dat je er als een Maiden was uitgekomen... De lach als verzet daartegen. Lijkt me een bijzondere attractie.

Eet jullie buikjes goed rond en zorg goed voor jezelf en elkaar in die giga-steden. Zeer benieuwd wat daar nog allemaal op jullie af zal komen.
    Ik heb wat avond lectuur de komende weken.
    Kus.