Bakken en braden in Himeji

11 juli 2018 - Himeji, Japan

Al heel vroeg in de ochtend vertrokken we naar Himeji. De treinsporen waren nog niet allemaal vrijgemaakt, waardoor we alweer een stuk van onze reis met de bus moesten afmeggen. Gelukkig beginnen we de Japanners al wat te kennen en waren we niet van plan ons te laten verassen. Al de avond voordien waren we al informatie gaan vragen en waren we dus al op de hoogte van dit obstakel, waardoor we alvast onze buszitjes konden reserveren. In het tussenstation bleek nadien ook dat we maar 1 trein meer moesten nemen richting Himeji. Vlotter kon de reis niet verlopen. Maar Gerlinde en Jana zouden Gerlinde en Jana niet zijn zonder 1 keer de foute richting uit te gaan. In ons gehaast waren we namelijk de verkeerde trein opgestapt. Aangezien ons Japans nog steeds niet is wat het moet zijn, hadden we de borden op het spoor niet begrepen en hadden we niet door dat de trein niet de juiste was. Gelukkig zaten er enkele erg behulpzame mensen op de trein en voor we het wisten, gingen de de juiste richting uit.
Eenmaal in Himeji aangekomen, viel het ons direct op hoe warm het wel niet was vandaag. Na alle regen en wolken van de voorbije dagen, waren we dat niet meer gewoon. Met voldoende water en zonnecreme in de aanslag vertrokken we naar Himeji Castle, Unesco Werelderfgoed. In de brandende zon verkenden we de stevige omwalling van het kasteel en waagden we ons aan de klim van de 5 verdiepingen van de Main Keep. Verder bezochten we ook de vertrekken van de vrouw des huizes, prinses Sen. Na dit bezoek repten we ons in lichte looppas naar de Koko-en garden, want het liep al tegen sluitingstijd. In deze prachtige tuinen wandelden we over idyllische brugjes en paadjes en verbaasden we ons over de mooie bomen, planten en bloemen.
Na deze gevulde en zweterige namiddag was het tijd voor een deugddoende douche en avondmaal. Ons hotel van deze nacht bevatte zelf enkele restaurants waardoor we niet ver moesten zoeken. Later verkenden we ook de cocktailbar van dit hotel wat een fijne afsluiter was van deze mooie en zonnige dag!

1. Benny Vanspringel:
    10 juli 2018
    Die Japanse tuinen zijn inderdaad zeer mooi!
  2. Jeanine de ridder:
    10 juli 2018
    Wat een geluk dat de zon er was. Heel prachtige foto's. Een verdere goede reis gewenst groetjes
  3. Herlinde:
    10 juli 2018
    Ziet er daar mooi uit! Geniet ervan ;)